Information om bokningssystem för tvättstugor

Från och med den 1 februari 2022 ersätts den manuella bokningen av tvättider utanför tvättstugedörren med digital bokning.

Nu är vi klara med förberedelserna inför att börja använda det nya bokningssystemet för föreningens tvättstugor. Du kommer att kunna boka din tvättid på tre olika sätt:

1. Via den digitala skärmen vid entrén med hjälp av din bricka. Sätt din bricka mot skärmen vid nyckelhålet längst ner i mitten av skärmen.

2. På din dator via länken: https://aptus.sakerhetsintegrering.se/dillen/AptusPortal/.

3. Via mobilapplikationen AptusHome (röd logga). Appen finns tillgänglig via App Store (iPhone) samt Google Play (Android). Här anger du samma webbadress som ovan vid första inloggningen: https://aptus.sakerhetsintegrering.se/dillen/AptusPortal/

Första gången du loggar in använder du ditt fyrsiffriga lägenhetsnummer, t.ex. ”0211” (Jung. 2, vån. 1, lgh 1) som användarnamn. Lösenordet är ditt lägenhetsnummer + ”0” på slutet då det är krav på minst fem tecken för att lösenordet ska fungera, ”02110”.

Vid första inloggningen går du in under ”Inställningar” och byter ditt lösenord till något unikt du själv väljer. Det är också viktigt att du registrerar din mailadress då det är dit du kommer få bekräftelse på din bokning samt kan återställa ditt lösenord.

När du väl är inloggad kan du boka en tvättid:

• Välj BOKA i menyn till vänster. Sedan NY BOKNING och TVÄTT.
• Välj DATUM och TID
Klart!

Samma regler för nyttjandet av tvättstugorna kvarstår:

- Om du inte har börjat tvätta 60 minuter efter tvättidens början kan tvättiden övertas av någon annan.

- Du har rätt att ha kvar torkande tvätt i torktumlaren eller torkrummen en timme efter tvättidens slut. OBS! När en timme efter din bokade tvättid passerat kommer du alltså inte att komma in i tvättstugan.

- Det går endast att boka en tid i taget.

Se info och samtliga regler här: https://dillen2.bostadsratterna.se/om-fastigheten/tvattstugan

Vi kommer att hålla två utbildningstillfällen för att visa hur det nya systemet funkar för er som önskar lite hjälp för att komma igång:

• Onsdag den 26/1 kl. 19.00-19.30 i port 10.
• Söndag den 30/1 kl. 16.00-16.30 i port 10.

Det nya bokningssystemet kommer att aktiveras tisdagen den 25/1 och träda i kraft den 1/2 2022. Alltså kommer samtliga medlemmar ha tillgång till bokningssystemet från tisdag den 25/1 2022 men då endast kunna boka tvättider från tisdag den 1/2 2022 och framåt.

Vänliga hälsningar
/Styrelsen
Genom Michèle Harland och Moa Sandström

Kontakta oss gärna per mejl om du har frågor: Michele@harlandcreations.se eller moasandstrom@live.se