Förseningar i hissarbete

Här nedan kommer uppdateringar till tidplanen för samtliga hissrenoveringar.

Leverantören har haft flera svårigheter med att hålla sin tidplan. De har nu kommit med en ny tidplan för alla portar. Vi förstår att detta orsakar problem för vissa boende och beklagar att det har blivit så här. Det har varit svårt för styrelsen att få tydlig och korrekt information från leverantören men denna gång har de lovat att tidplanen ska hålla.

  • Port 2 & 6: klara vecka 28
  • Port 4: vecka 29–33
  • Port 10: vecka 24–29
  • Port 8 & 12: vecka 34–38
  • Port 14 & 18: vecka 39–43
  • Port 16: vecka 44–48

Om det finns boende som har svårt att få upp matkassar eller svårt att gå i trappor, så kan de ringa tekniker och höra ifall det finns möjlighet att åka i hissen trots pågående arbete.

  • Peter Holm, mobilnr: 070-653 98 38
  • Thomas Holm, mobilnr: 070-653 90 41